bieganie-z-wózkiem

Spacerując po miejskich parkach większych miast na pewno spotkaliście się z choć jedną mamą biegnącą ze swoim dzieckiem w wózku. Szaleństwo? Nie, zdrowa aktywność fizyczna dla rodzica i niesamowita frajda dla dziecka. Starsze dzieci piszczą z radości, a maluszki spokojnie zasypiają przy jednostajnym biegu swojej mamy. Dlaczego więc samemu nie spróbować?

Kiedy zacząć jogging z dzieckiem?

Najważniejsze jest bezpieczeństwo dziecka, dlatego nie powinniśmy biegać z niemowlakiem poniżej 8 miesiąca życia. Związane jest to z narażaniem główki dziecka na szkodliwe wstrząsy. Trzy kwartały to też dobry okres, aby sama mama zregenerowała swoje ciało po porodzie, zanim zacznie intensywniejsze treningi. Potem możemy już spokojnie biegać po równych powierzchniach.

Pozostaje jeszcze kwestia biegania terenowego. Tutaj lekarze zalecają poczekać nawet do czasu, aż dziecko skończy 1,5 roku. Wskazanie to podparte jest również troską o głowę dziecka, które wcześniej nie ma jeszcze dostatecznie ukształtowanych mięśni szyi.

Jak zacząć treningi?

Nie każde dziecko może od razu polubić duże prędkości, choć większość dzieci je uwielbia. Kondycja przeciętnej mamy też od razu nie pozwoli na szybki bieg przez całą godzinę. Dlatego warto stopniowo przygotowywać się do treningów:

1. Energiczny chód z wózkiem;

2. Trening interwałowy – na zmianę chód z truchtem;

3. Interwały – chód, trucht i bieg średnim tempem;

4. Interwały – trucht i bieg średnie tempo;

5. Interwały – bieg średnie tempo, bieg szybki.

Czas na każdą z tych pozycji powinien być indywidualnie dobrany do własnej kondycji i częstotliwości treningów.

Czego potrzebujesz do biegania z wózkiem?

Przede wszystkim odpowiedniego wózka. Nie z każdym modelem można biegać, z kilku powodów. Wózki nieprzystosowane do biegania stwarzają zagrożenie dla dziecka przy większych prędkościach. Pchanie ich byłoby też udręką dla biegnącego rodzica, ponieważ mają one zupełnie nieprzystosowaną do tego celu budowę. Zaopatrzmy się więc w najlepszy do tego celu wózek biegowy.

Jak wybrać wózek do joggingu?

Szukaj przede wszystkich wózka z 3 kołami, najlepiej z nieskrętnym przednim kołem (z blokadą). Taka budowa zapewnia większą stabilność, zapobiega ewentualnemu przewróceniu się wózka i pomaga prowadzić go prosto przed siebie.

Wózek biegowy powinien mieć dmuchane i odpowiednio duże koła – 16” z tyłu, 12” z przodu. Pchanie wózka z takimi kołami to czysta przyjemność! Jeżeli zamierzamy biegać po leśnych ścieżkach, to dobrze, aby wózek posiadał zestaw opon terenowych.

W kwestii bezpieczeństwa najważniejsze są: hamulec ręczny, pasek, którym przypinamy się nadgarstkiem do wózka oraz pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa dla dziecka.

Które wózki biegowe są jednak najlepsze? Dla rodziców zawsze najważniejsze jest dobro dziecka, więc polecamy wybór certyfikowanych i wysoko ocenianych przez szerokie grono użytkowników modeli takich marek jak THULE, Mountain Buggy, X-Lander. Na szczególną uwagę (przestępna cena, dobra jakość, pozytywne opinie rodziców) zasługuje marka Baby Jogger, która w swojej ofercie ma modele szczególnie dedykowane do biegania – Summit X3 i FIT. Dla miłośników aktywności w terenie na pewno sprawdzą się również wózki Baby Jogger City Elite, City Select oraz wózki marki JANE – modele Muum, Trider, Crosswalk Doskonale sprawdzają się one w wymagających warunkach zapewniając bezpieczeństwo i komfort.

Gdzie takich wózków szukać?

Możemy pytać o wózki biegowe w lokalnych sklepach z artykułami dla dzieci albo skorzystać ze sklepów internetowych specjalnie dedykowanym aktywnym rodzicom, np. sklep www.e-runtime.pl

Okazuje się więc, że wcale nie potrzeba wiele, aby zadbać o swoje zdrowie, w czasie gdy opiekujemy się małym dzieckiem. A szereg korzyści jaki daje nam jogging z małym dzieckiem jest tego warty, jak podkreślają wszyscy biegający z wózkami rodzice.

Dodaj komentarz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.